HISTORIA NASZYCH WYPRAW

MOTOBIRDS / TYLKO DLA ORLIC

PATAGONIA

Mamy za sobą tysiące wspólnie przejechanych kilometrów i miliony wspaniałych wspomnień. Chętnie podzielimy się z Wami niektórymi z naszych najważniejszych wydarzeń.

Nasze wyprawy zaczęły się w 2016 roku. Na początku były to przede wszystkim babskie wyprawy, realizowane w ramach projektu „Tylko dla Orlic”. Stopniowo dołączali do nas rajderzy – Panowie i zaczęliśmy organizować wyprawy pod szyldem Motobirds. I tak wszyscy razem od lat na dwóch kółkach poznajemy świat.

Zobacz relacje z naszych niesamowitych wypraw.

NASZE HISTORIE

WIETNAM PÓŁNOCNY - OFFROAD
WIETNAM PÓŁNOCNY – OFFROAD
Wyprawa do północnego Wietnamu, to było „adventure” przez duże „A”. Część naszej podróży spędziliśmy na tzw. single trackach. Było stromo i wąsko, ale cały czas pięknie. Adrenaliny dostarczył nam również przejazd przez tzw. „dragon’s spine” (Ta Xua). Nie była to wyprawa dla osób, które cierpią na lęk przestrzeni. Wietnam to niezwykle zróżnicowany klimatycznie, krajobrazowo, jak i kulturowo kraj, który nas urzekł.
SZLAKIEM HO CHI MINHA - WIETNAM
SZLAKIEM HO CHI MINHA – WIETNAM
Wietnam to niezwykle zróżnicowany kraj. Zarówno klimatycznie, krajobrazowo, jak i kulturowo. Podczas naszej wyprawy zobaczyliśmy zarówno turystyczne miejsca „must see”, o których wiele można przeczytać w przewodnikach, jak i te mniej znane, ale nie mniej ciekawe zakamarki, o których powszechnie się nie mówi. Nie jest łatwo zrozumieć kraj, wiele lat nękany przez wojny, z których ostatnia skończyła się zaledwie 50 lat temu. Na pewno Wietnam jest niezwykle ciekawy, a sami Wietnamczycy, pomimo trudnych doświadczeń są niezwykle gościnni i przyjacielscy. Zapraszamy na przygodę po Wietnamie!
CHILE & ARGENTYNA - OFFROAD
CHILE & ARGENTYNA – OFFROAD
Bez wątpienia Chile i Argentyna to raj dla motocyklistów, gdzie można znaleźć wszystkie rodzaje tras, zarówno tych szutrowych, jak i po utwardzonych trasach. W styczniu 2019 r. podążaliśmy najlepszymi drogami w tamtym regionie. Kręte andyjskie tory, offroad, idealna pogoda, świetne jedzenie, niesamowite widoki.
PERU & CHILE
Jesteśmy szczęśliwi iz dumą dzielimy się z wami naszym filmem i zdjęciami z wyprawy motocyklowej do Peru, która odbyła się w styczniu 2019 roku. Ameryka Południowa jest jednym z naszych ulubionych miejsc. Spędzamy tam kilka miesięcy w roku - w 2019 byliśmy tam już dwa razy. Bez wątpienia Peru to raj dla motocyklistów, dzie można znaleźć wszystkie rodzaje tras, zarówno tych szutrowych, jak i po utwardzonych trasach. W styczniu 2019 r. Podążaliśmy najlepszymi drogami Peru. Kręte andyjskie tory, idealny asfalt, idealna pogoda, świetne jedzenie, super interesująca kultura Inków, w połączeniu z świetnym zespołem sprawiły, że ta wycieczka była wyjątkowa i niezapomniana.
SRI LANKA - TYLKO DLA ORLIC
SRI LANKA – TYLKO DLA ORLIC
Listopad 2018. W Europie robi się zimno i deszczowo. W poszukiwaniu słońca Orlice ruszają na Sri Lankę. Tym razem wyprawa ma charakter turystyczno – krajoznawczy. Mamy odpocząć i poznać tę piękną wyspę. Jeździmy na motocyklach o małych pojemnościach 150 – 180 cc, co idealnie sprawdza się na wąskich i krętych drogach Cejlonu.
GRUZJA - TYLKO DLA ORLIC
GRUZJA – TYLKO DLA ORLIC
Sierpień 2018. Osiem Orlic rusza do Gruzji, na podbój Kaukazu. Offroadowa poprzeczka zostaje podniesiona o poziom wyżej. Tym razem jeździmy na typowo endurowych motocyklach KTM. Jeździmy na lekko. Trasa prowadzi przede wszystkim przez góry. Poznajemy najpiękniejsze zakątki Sakartwelo.
HIMALAJE - TYLKO DLA ORLIC
HIMALAJE – TYLKO DLA ORLIC
Nasze babskie wyprawy zaczęły się w 2016 roku. Na początek wybrałyśmy Indie i Himalaje. To były niesamowite wyjazdy, który utwierdziły nas w przekonaniu, że projekt „Tylko dla Orlic” ma sens i należy go kontynuować. Sierpień 2017. Osiem Orlic rusza do Indii, w Himalaje. Wyprawa zaczyna się i kończy w Leh. Tym razem jeździmy na motocyklach Royal Enfield Himalaya, czyli indyjskiej wersji motocykla enduro. Trasa prowadzi przez drogi i bezdroża Ladakhu. Częściowo są to drogi szutrowe, częściowo asfaltowe. Poznajemy najpiękniejsze świątynie buddyjskie tego rejonu.
BABSKI KIRGISTAN - TYLKO DLA ORLIC
BABSKI KIRGISTAN – TYLKO DLA ORLIC
Lipiec 2017. Jedenaście Orlic rusza do Kirgistanu. Wyprawa zaczyna się i kończy w Bishkeku. Celem są oddalone od głównych szlaków turystycznych zakamarki tego pięknego kraju i eksploracja pasma górskiego Tien Shan. Wyprawa ma charakter mocno offroadowy i do tego dopasowane są nasze motocykle. Śpimy głównie w jurtach i namiotach. Często jesteśmy zdane tylko na siebie i naszą ekipę. Trasa stanowi duże wyzwanie dla każdej rajderki.
BABSKIE HIMALAJE 2 - TYLKO DLA ORLIC
BABSKIE HIMALAJE 2 – TYLKO DLA ORLIC
Sierpień 2016. Druga orlicowa ekipa składająca się z ośmiu dziewczyn rusza w Himalaje. Tym razem wyprawa zaczyna się w Leh i kończy w Manali. Poznajemy buddyjski świat Ladakhu. Przejeżdżamy przez najwyższą dopuszczoną do ruchu kołowego przełęcz świata – Khardung La (i kilka innych o wysokości powyżej 5000 m npm). Wyprawa ma charakter szutrowo asfaltowy. Wysokości stanowią duże wyzwanie dla każdej z nas.
BABSKIE HIMALAJE - TYLKO DLA ORLIC
BABSKIE HIMALAJE – TYLKO DLA ORLIC
Sierpień 2016. Rusza pierwsza, inauguracyjna wyprawa „Tylko dla Orlic”. Bierze w niej udział jedenaście dziewczyn. Od razu poprzeczkę stawiamy wysoko. Ruszamy do Indii. W Himalaje. Wyprawa zaczyna się w Manali. Kończymy w Leh. Mamy do przejechania ponad 1700 km bezdroży Ladakhu i Himachal Pradesh. Po dordze odwiedzamy mało znane Doliny Lahaul i Spiti.